היי שמי קרינה מבית ספר דרכא מקסים לוי, אני לומדת במגמת צילום בבית ספר .
קרדיט לתמונה
השתמשתי בתאורה מלאכותית שהיתה מצד ימין של התמונה והחשכתי את החדר שלא יהיה אור והרקע מאחורה היה שחור.
מקור האור העיקרי שלי היה פנס הלדים ולפי המדידה של האור שעשיתי איתו החלטתי כמה להחשיך את שאר התמונה וכך התקבלה תמונה דרמטית, מסתורית של דיוקן, חצי מהפנים חשוכים.
בטח בהמשך נתאמן על תאורה מלאה ורקע לבן
לכבוד חנוכה תרגלנו משחקים ורישומים באור
היום אכתוב פוסט על חשיפת אור :
"חשיפה" היא כל כמות האור שמגיע לתמונה והיא נקבעת על ידי זמן החשיפה וכמות האור שמגיע אל החומר הרגיש לאור.
בתמונה הבאה ניתן לראות את אותו התצלום בשינויי חשיפה משתנים:
החלק התחתון- חשיפת חסר, חסר אור התמונה
החלק העליון- חשיפת יתר - יש יותר מדי אור בתמונה
ובאמצע - חשיפה מאוזנת, זאת אומרת שהכל ברור ויש ביטוי לכל הצבעים בתמונה - מכהים עד בהירים
בתמונה הבאה ניתן לראות את אותו התצלום בשינויי חשיפה משתנים:
החלק התחתון- חשיפת חסר, חסר אור התמונה
החלק העליון- חשיפת יתר - יש יותר מדי אור בתמונה
ובאמצע - חשיפה מאוזנת, זאת אומרת שהכל ברור ויש ביטוי לכל הצבעים בתמונה - מכהים עד בהירים
דוגמאות נוספות
חשיפת יתר- היא חשיפה עם כמות אור גבוהה וזמן חשיפה נמוך.
חשיפת חסר- היא חשיפה עם כמות אור נמוכה וזמן חשיפה ארוך.
והנה כמה תמונות שאני צילמתי בשינוי חשיפה:
חשיפת חסר:
חשיפת יתר:
חשיפה מאוזנת:
אחרי כמה שיעורים שיותר הבנתי את החומר שיפרתי את התמונה וזה מה שיצא, הפעם, בשונה מהפעם הקודמת שבה צילמתי עם תאורה טבעית צילמנו בסטודיו עם תאורת לדים חדשה:
השתמשתי בתאורה מלאכותית שהיתה מצד ימין של התמונה והחשכתי את החדר שלא יהיה אור והרקע מאחורה היה שחור.
מקור האור העיקרי שלי היה פנס הלדים ולפי המדידה של האור שעשיתי איתו החלטתי כמה להחשיך את שאר התמונה וכך התקבלה תמונה דרמטית, מסתורית של דיוקן, חצי מהפנים חשוכים.
בטח בהמשך נתאמן על תאורה מלאה ורקע לבן
לכבוד חנוכה תרגלנו משחקים ורישומים באור
זאת אומרת שעמדנו במשך זמן חשיפה של 30 שניות והזזנו את הטלפון עם הפלש כל אחד בצורה שונה וזה מה שיצא, ציירנו באור:
גם פיקאסו עשה את זה פעם
מקווה שנהנתם נתראה בבלוג הבא :)
תגובות
הוסף רשומת תגובה